Onsdag


En uppumpad muskelknutte :-)

Gud sicken träningsvärk jag har i hela kroppen. I måndags var jag sjukt sugen på att springa 2 mil. Tänkte att jag skulle ta några varv runt 8:an i skatås då den är ganska så rak om man jämför med milen. Efter jag passerat 7 km kändes det inte alls bra i kroppen och knäna gjorde sjukt ont. Kroppen kändes stel och tung. Gick upp till klockan för att stretcha lite för att sedan springa vidare. Det blev en massa stretching och det kändes bättre, men nu hade jag tappat motivationen för att springa 8:an ännu ett varv (så jag stack till gymmet en stund). Plus att jag var rädd för att fördärva mina knä. Jag har aldrig haft ont i dem eller några problem men jag har kommit fram till att jag är för dålig tränad just för sådana här mil. Så nu blir det bara lite kortare rundor tills jag byggt upp en bra grund i bena så jag slipper få ont! 

Hela vintern och våren har jag sprungit lite kortare rundor på 4-6 km. Inte tänkte jag på att det var bara 1 månad kvar tills gbg-varvet å jag har nästan inte alls sprungit över 1 mil. Började träna lite längre sträckor på 12-14 km. Den kom den där dagen som jag har längtat efter, gbg-varvet!
 Efter 15 km gick jag + lunka. Sprang in i mål med 1 månads "slöträning" och med ett stort smile på läpparna, tiden var la ingen höjdare, 2.35. Jag var inte en utav 1400 löpare som stupade. Jag lunkade in i mål med ett stort självförtroende och med tanken, jag klarar faan allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0