Mys i lägenheten










Godkväll! Trots en ganska för jävlig morgon mår jag faktiskt mycket bättre nu. När jag slog upp mina gröna ögon idag mådde varken kropp, hals, näsan och huvud bra. Tog ett tag innan jag insåg att det blir inget jobb, 1000 spänn åt skogen, det är surt :-) Men å andra sidan är det inte värt att gå till jobbet må ännu sämre och kanske bli sängliggandes hela veckan. Så idag var det paus på jobbfronten. Mådde som sagt inte bra imorse, men senare på eftermiddagen blev jag lite bättre och har faktiskt storstädat idag. Det har inte hunnits med det senaste och jag bara kände att jag var tvungen att ta tag i det just idag! En nystädad lägenhet sitter jag i nu, myser runt med alla tända ljus.
Kvällen har spenderats i soffan med älsklingen. Vi har ätit den goda kladdkakan som jag varmt rekommenderat här i bloggen. Till kakan blev det grädde och en varm kopp the, söndagslyx! Storstädning har alltså pågått här hemma. Handlade lite mat tidigare. Kände att jag behövde lite frisk luft så jag tog tillfället i akt.
Innan jag lägger mig nu i den nybäddade sängen med en nyduschad kropp ska jag läsa lite i boken min.

Önskar alla en fortsatt trevlig 6:e september och jag hoppas att vi syns imorgon. Dröm söta drömmar, gonatt! ♥

Kommentarer
Postat av: jessi

Då är vi två sjuklingar som förlorar pengar.. Jag är hemma från jobbet idag. trist med gick bara inte för är såå förkyld. Gott gott med kladdkaka. Maken kommer hem till lunch med mat, tidningar o glass till mig.



Hoppas du kryar på dig!



KRAM

2009-09-07 @ 10:22:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Skönt att du jobbar kortare dagar. Jag kan och får inte komma till mitt jobb när jag är så här sjuk, jobbar ju som förskollärare och risken för smitta är stor bland barn. De skulle bara skicka hem mig. Så det är bara att göra det bästa här hemma o hoppas man blir frisk snart!



Lycka till på jobbet gumman!



KRAM

2009-09-07 @ 15:35:37
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0