Lördag











God förmiddag! Hoppas att ni mår bra och sovit gott inatt med många lyckliga drömmar!?
La mig runt halv ett inatt och vaknade halv fem imorse av att jag var tokförskyld och knappt kunde andas, känns som om hela den här förskylningsgrejen bara blir värre och värre. Täpper igen alla hål så man knappt lever! Drack vatten (finns direkt inget "botemedel" mot försklyning. Försöker iallafall bara dricka mycket vatten som tunnar ut slemet) och snöt mig. Det lättade lite på "trycket" och jag kunde andas lite grann iallafall. Är fruktansvärd hes oxå och jag har en stor klump slem i halsen, mums ;-) som gör att jag knappt kan andas på den vägen heller. Och att försöka göra sig hörd är ingen idé, kraxar bara :-)

MEN annars är allt verkligen toppen!!! Den sista pusselbiten är nästan på plats i mitt liv och jag kan äntligen säga att mitt liv är perfekt! Inga ångesttankar här utan just nu lever jag livet!!! Äntligen skönt att få säga detta :-) mer om mina gåtor vid ett annat tillfälle.

Igår efter jobbet strosade jag runt på GBG´s gator. Hittade två svarta fynd, en stickad tröja på Gina tricot för 149 kr och sametstajt för 99 kr.

Ni ser dem fina STORA kopparna, fick fyra, åtta delar, av allt för 20 kr. Jag vet inte vad ni kallar det för men jag kallar det för KAP och jag är så JÄVLA TOKnöjd över köpet! Köpte dem på second hand i Mölndal när jag var och handla på Willys. Köpte även små söta vita krukor som jag just nu har ljus i, men visar dem i ett annat inlägg. Summan av kardemumman så var det en riktigt bra shopping igår då pengar knappt spenderades.
Eftersom att jag fotfarande är sjuk så försöker jag vila och dricka så mycket the som möjligt. Vad tror ni jag ska dricka ur nu då till frukost? ;-) Såklart ur mina "the" koppar/muggar eller vad man nu kallar dessa stora finingar.

På tal som att byta samtalsämne, igår kom bror och hans sambo över på middag. Blev fläskfilé, potatisgratäng, sås och sallad. Ur gott och mättande enligt min mening. Efter middagen spelade vi lite kort och sen begav vi oss till Bergakungen för att titta på Beck i vippen. Första gången för oss och jag tyckte inte att det var någon jätte stor hit av varken filmen, älskar Beck och hade stora förväntningar som tyvärr gick i krasch, eller att det enbart bjöds på popcorn och dricka, vart fanns allt godis, glass, kakor, chips osv. ;-) haha! Man kan aldrig få för mycket av det goda :-)

Nåja, slutpladrat av mig för nu finns det lite "att göra". Önskar alla en trevlig 5 september och vi får hoppas på att lite sol visas mellan regnet.

Kramar på er

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Så fint du hittat, tröjan från Gina har jag i korall. Bra pris!



Så skönt att du mår väl,

hoppas förkylningen förvinner snart med!



trevlig lördag

kram Anna

2009-09-05 @ 11:42:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0