Underbara dag

 

Skolans outfit

 

 

Lite höstfärger

 

Äntligen har jag fått Ikea - katalogen. Blir lite pläddring innan jag lägger mitt huvud mot kudden.

Godkväll! Puhh sicken dag. Har strosat runt, runt i stan idag, inte för att det var något vidare jobbigt, men det var mååånga timmar. Så jag har gjort mitt idag när det gäller träningen :) Har även cyklat fram och tillbaka idag, så man kan säga att det har varit en aktiv dag.

Dagen började med frukost och bloggning. Var en väldigt trött Sandra som vaknade idag, då jag lade mig väldigt sent igårkväll.
Efter frukost och lite annat här hemma satte jag mig på cykeln för att trampa iväg till skolan. Ni ser skolböckerna ovan, Företagsekonomi B. Känns nästan som att det är en svårare kurs om man jämför med det jag pysslade med i gymnasiet!? Men jag ser fram emot, Kalkyrering, bokslut osv. Efter kursen kan jag till och med pyssla med lite ekonomi på ett mindre företag, hade inte varit helt fel på Cv:t i framtiden! :-)
Messa Emma när jag var i skolan och frågade om hon ville ses över en fika, det ville hon.
Jag trampa hem igen, bytte kläder, messa min arbetsledare på jobbet, skicka iväg ett mail, kollade posten, lämnade böckerna och sist men inte minst piffa jag till mej innan jag trampa vidare på gamla Bettan :-) Vi luncha på Eva Paleys, ett favotitcafé och där har jag spenderat måååånga timmar på. Sen blev det många besök i många favoritbutiker. Kom hem med två block till de två ämnena som jag kommer plugga nu i höst. Även ett linne/topp fick följa med hem. Ett billigt sådant, 60 kr på Åhlens. Nu är det slutschoppat för min del... Blev även en glass från donken, mjukglass med kolasåstopping, oemotståndligt kan jag ju bara tala om.

Runt sextiden var Emma tvungen att bege sig hemåt då det stod mat på bordet, sån lyx får inte jag hemma :-) iallafall inte varje dag ♥. Istället för att åka hem gick jag runt och "shoppade loss med ögonen" inne på inredningsdelen på Åhlens. Fann många fina ting, Sia, Himla och självklart Ittila. Projekt inrening här hemma får nog ta och vänta lite, behöver annat till mej själv samt att man har lite andra utgifter först innan man får bita i hemmets goda ting. Efter jag "shoppade loss" kände jag att det var dags för hemfärd. Gjorde först ett stopp på Netto i Mölndal, kunde lika gärna gjort det stoppet hemma vid oss då de har öppnat en stor butik! Ca: 50 m till en stor matbutik säger väll ingen nej till!? Speciellt när man inte har bil utan en skrutten cykel att färdas med fram och tillbaka. Istället för att cykla hem tog jag en omväg bara för ATT kolla på butiken. Jag hade inte kommit hem med ALLA varor som älsklingen hade beställt så jag tog en vända till med cykeln ner till vår butik. Mycket folk och mycket billigt. Passar en sån som mej som är snål ;-)

Nu blev det ett välldans långt inlägg. Så nu är det dags att pysa i säng, har en dag imorgon med jobb och goda vänenrs sällskap. Det blir nämligen tjejmiddag här med ett syskonpar. Trevligt!

Godnatt och sov gott. Kramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0