Tid att räcka till...

Än sålänge har kvällen varit lugn och mysig. Jag och C bestämde oss att torsdag skulle vara vår mysdag. Jag har jobbat och varit tankspridd ganska mycket det senaste och inte haft tid för andra saker mer än, lite plugg, lite blogg, skola, jobb, sova och äta. Jag trivs med att ha många bollar i luften och jag kan "lätt glömma" bort människor och andra viktiga saker i mitt liv. Men när jag jobbar mycket och ser att det ger resultat kan jag bara inte sluta. När jag väl är inne i jobbubblan är det svårt att ta sig ur.
 Jag blev erbjuden att jobba idag, då har jag jobbat hela veckan, lite mer än 10 timmar om dagen och då har jag helgen samt måndagen som måste jobbas. Jag tackade ja och jag visste att torsdag var vår dag men jag kunde ju inte bara säga nej!? Efter många om och men så bestämde jag mej tillslut att nää, nu får det vara nog, kan ju inte banga världens bästa för pengars skull!? Dock var det väldigt svårt beslut och ångesten har suttit som en klump i magen på mig...

Att hitta en balans mellan familj, vänner, lägenhet, träning, skola m.m. och jobb är svårt. Jag vill jämt vara så duktig (jobb) och pröva mej fram bara för att se hur mycket jag klarar av, man orkar mer än vad man tror!?

Efter den här helgen har jag faktist lovat mig själv att ta det lite lugnt. Det kommer bli svårt men jag ska försöka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0