Lördag







God för/eftermiddag. Har precis ätit en sen och god frukost. Ska snart börja göra mig iordning för idag står det jobb på schemat igen. Jobbar från 17.30-03.00 ungefär, jag kan gå tidigare eller senare beror på hur mycket folk det kommer.

Igår när jag cyklade hem från jobbet mitt i natten så fick jag punka på bakdäcket. Jag blev mållös och fick panik, va faan ska jag göra nu??? Är i Kålltorp och det är en bit kvar hem, det är mitt i natten, jag har jobbat heela dagen i princip. Jag är trött och min kropp skriker efter sömn som jag inte riktigt fått så mycket av det senaste. Jag är så trött att jag märker att varken huvud eller kropp är med så jag irar runt bland gatorna och tror att jag skulle klara av att släpa hem cyklen. Tillslut ringer jag C för vägledning. Då har jag ställt cykeln hos Sussane och börjar gå den långa biten som är kvar. C säger gång på gång ta taxi, men jag vägrar, vågar inte åka med en okänd människa... C lyckades övertala mig och jag tog en taxi hem med C i örat. Jag sa att taxigubben skulle stanna vid Blixtens pizzeria istället för att köra hem mig ända till dörren. Taxigubben var så snäll och stanna taxametern och körde mig hem till dörren. Han vägrade släppa av mig där jag ville, på grund av att en ensam tjej ska inte vara ute själv och speciellt inte där det inte finns människor och det är mörkt. Tack snälla!!!

Det som är bra är att jag slipper betala resan, utan det är Oves som gör det. Så ikväll när jag ska hem tar jag taxi. Det är alltid så, när det inte går bussar får man ta taxi hem och de betalar alltid!

Nu i dagarna ska pappa fixa cykeln. Jag är i stort behov av en cykel då jag VÄGRAR spendera pengar på busskort när jag ändå nästan bor mitt i stan.

Nu vill jag bara att den här helgen är över samt måndagen. För sen resten av veckan så ska jag vara ledig och få fixat cykeln, som jag inte klarar mig utan!!!!!

Ska försöka vara positiv och glad idag trots en nästan sömnlös morgon/förmiddag. Livet är ändå för kort för att vara negativ och lessen :-)

Önskar allla en trevlig lördag. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0